onsdag den 13. april 2016

Lidt forvirret og lidt uden for min stil

Jeg er blevet nomineret til en såkaldt Liebster Award og det ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om eller gøre med. Det er Caroline fra Nymåne, som har nomineret mig, og det er jeg selvfølgelig både glad for og lidt stolt over. Men også lidt forvirret. Jeg har googlet mig frem til, at det er en måde at fortælle sine læsere, hvilke små blogs (under 1000 følgere), man godt kan lide. Jeg bryder mig egentlig ikke om sådan noget "ligegyldige facts om mig" og lignende, men jeg er en kæmpe sucker for små, mere eller mindre ukendte blogs, så derfor har jeg taget udfordringen op. Ja, jeg skriver udfordring, for i konceptet indgår disse regler:


Nominerede:
Jeg læser ikke nok blogs til at nominere 11 aktive, men der står også "up to 11". Nogle af de blogs jeg har nomineret, er således meget lidt aktive eller slet ikke, men så kan man jo læse deres arkiv. Jeg har forsøgt at samle de inaktive i bunden af denne liste.

Den Søde Kløe

The CityGirl

Vinterfryd

Mit såkaldt lesbiske liv

Kuksbuks

Det handler om

Frk. Rodebutik

Hvidvinsmonologerne

Fuld af fuld

De siger det tager to år


Spørgsmål fra Caroline/Nymåne:

1. Hvorfor begyndte du at blogge?
Jeg begyndte at blogge, fordi jeg anonymt havde lyst til at fortælle om mine eskapader og derudover var pissetræt af måden, hvorpå mange bloggere fremstillede (og fortsat fremstiller) deres liv. Alting så perfekt og rosenrødt ud og jeg havde lyst til at lave en blog, som var en modpol til alt dette.

2. Hvad handler din blog om?
Bloggen handler om mit liv, de op- og nedture og tanker, som jeg oplever og gør undervejs.

3. Hvordan vil du beskrive dig selv?
Jeg beskriver mig selv som møgforvirret, men meget reflekteret. Jeg er omsorgsfuld, egoistisk og så forsøger jeg virkelig at være positiv.

4. Hvad er de vigtigste ting, livet har lært dig indtil videre?
Det allervigtigste jeg har lært er, at selvom det indimellem er noget lort at være egoistisk, så er man nødt til at være det. Jeg har lært, at jeg kommer i første række, at jeg er nødt til at tage vare på mig selv og at jeg ikke må lade andres behov styre mig. Dermed mener jeg ikke, at man ikke skal tage vare på andre eller være ligeglad med dem. I mit hoved udelukker det ene ikke det andet.

5. Hvordan vil du gerne have, at din fremtid ser ud?
Haha! Alle der har fulgt med på bloggen de sidste to måneder ved, at jeg er dybt forvirret over det her. Det eneste jeg ved er, at jeg gerne vil have, at jeg og de omkring mig er glade.

6. Hvad er du mest stolt over ved dig selv?
Jeg tror, at jeg er mest stolt over, at folk nærmest altid skyder mig til at være ældre end jeg er - baseret på min personlighed. Det er måske en lidt mærkelig ting at være stolt over, men det bekræfter mig i, at jeg f.eks er reflekteret og moden.

7. Hvad kan du bedst lide at bruge din tid på?
Jeg ELSKER at sove. Lange morgener hvor man kan døse ind og ud af søvnen står helst sikkert højt på min liste.

8. Hvem beundrer du mest og hvorfor?
Jeg kan ikke vælge. Det kan jeg simpelthen ikke. Jeg beundrer mange mennesker og hver for sin egen grund.

9. Hvad er dine største styrker og svagheder?
Mine styrker er de samme ting, som jeg har beskrevet mig selv med under spørgsmål 3. I forhold til mine svagheder er jeg rimelig naiv og jeg tror stort set altid det bedste om folk, hvilket indimellem sætter mig i nogle uheldige situationer.

10. Hvad er det bedste kompliment, du har fået?
Jeg har meget svært ved at vælge det bedste kompliment, men det mest overraskende og måske faktisk også det bedste kompliment i nyere tid er, at jeg har en god oplæser-stemme. Jeg ejer ikke en tone i livet og har altid fået at vide, at jeg sang forfærdeligt, hvilket har sat sig fast, som "jeg lyder dårligt/irriterende" i mit hoved. Derfor overraskede det mig helt vildt og gjorde mig ret glad, da samtlige lyttere af min oplæsning fortalte mig ovenstående.

11. Hvad er dit bedste barndomsminde?
Jeg har så mange gode barndomsminder med mine søskende, fætre og kusiner, forældre og bedsteforældre. Kan man svare hele barndommen?


11 random facts:

Jeg craver i dette øjeblik æggesalat.

Jeg synes, at mænd er hundrede gange lettere at være venner med end piger.

Jeg bryder mig ikke særlig meget om min mors personlighed.

Jeg har aldrig fået en skedeorgasme sammen med en mand.

Jeg har til gengæld fået mange, som er begyndt, mens jeg sov.

Jeg drømmer om at skrive en bog.

Jeg aner ikke, hvad ovenstående bog skulle handle om.

Jeg hader at snakke om politik, omend jeg er meget sikker i mit eget politiske ståsted.

Jeg elsker at snakke om følelser, tanker og drømme.

Jeg er stadig bekymret for min bror, men på trods af forsøg på at snakke med ham om det, er jeg ikke kommet nogen vegne.

Jeg synes, at den her udfordring var vildt svær.


Spørgsmål til dem jeg har nomineret (satser på, at man gerne må genbruge og at det er ligemeget om I får dem nu eller når/hvis I opdager nomineringen):

1. Hvorfor begyndte du at blogge?

2. Hvilken blog er din yndlings?

3. Hvor mange blogs følger du?

4. Er din blog anonym? Hvorfor/hvorfor ikke?

5. Hvad kan du lide ved dig selv?

6. Hvad kan du ikke lide ved dig selv? (Det er okay, hvis du ikke kan svare på det her spørgsmål..)

7. Hvad drømmer du om?

8. Er du glad for dit liv, som det er lige nu? Hvorfor/hvorfor ikke?

9. Hvad er du stolt over?

10. Chokolade eller is?

11. Vil du helst afsløre dit politiske ståsted eller antal sexpartnere på din blog? I dare you, gør det.

2 kommentarer:

  1. Ih, du er rar at nominere mig!! <3

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er mega fedt at du tager udfordringen op!

    Du er et interessant menneske, og jeg kan måske endda endnu bedre lide dig nu du fortæller lidt mere om dig selv som person, hvis man kan sige det. Du er altså en af mine yndlingsbloggere! Tak.

    SvarSlet