lørdag den 5. marts 2016

Et nyt kapitel

Jeg har titusind tanker i hovedet i de her dage. Det føles som om, at hele min fremtid er åben. Ikke kun fordi jeg er gået fra Skægget, men nok primært af den grund. Hvis vi skal bevæge os lidt over i noget metaforisk, så føles det lidt som om, at jeg var igang med at skrive en roman. Jeg havde lavet en brainstorm eller idéliste over de vigtigste ting, som skulle ske i romanen. Den så nogenlunde sådan her ud:
  • Være kærester med Skægget
  • Flytte sammen med Skægget inden for det næste kapitel
  • Få en familie (helst inden 30)
  • Hus
  • Hund
  • Bil
  • Uddannelse (af hensyn til anonymiteten er den ikke specificeret, men det er den altså på virkelighedens idéliste)
  • Videreuddannelse (samme som ovenfor)
I forbindelse med det her udlandsophold og bruddet med Skægget er det som om, at nogen har taget den idéliste og revet den i tusind stykker. Jeg skal jo selvsagt ikke være hverken kærester eller flytte sammen med Skægget, så det ville jo give mening bare at blive boende i min rigtig fine lejlighed. Det har jeg bare slet ikke lyst til. Valget står mellem at flytte sammen med nogle venner eller flytte til udlandet, hvor jeg har gode muligheder for at få et job.
Jeg vil fortsat gerne have familie, hus, hund og bil, men det er meget længere ude i fremtiden end det hidtil har været. Fokus nu skal være på at udvikle mig selv både fagligt og personligt og så kan alt det komme senere - også gerne efter 30.
Den eneste ting som faktisk fortsat står højt på min liste er delen om min uddannelse. Jeg er helt sikker på, at min nuværende uddannelse er rigtig for mig - og gudskelov for det, jeg er jo færdig lige om lidt! I forhold til efteruddannelse var jeg før helt sikker på, hvad jeg ville. Nu er jeg på herrens mark og har fået øje på nogle nye spændende muligheder.

Det er på en måde helt vildt skræmmende, at idélisten - planen - er revet i stykker. Jeg behøver ikke at beslutte mig for noget af ovenstående lige nu, jeg kunne bare læne mig tilbage og nyde friheden, men min småkontrollerende hjerne ville virkelig gerne have bare noget på plads.
Uanset hvad jeg vælger, er det starten på et nyt kapitel. Måske endda en ny roman.


2 kommentarer:

  1. Kender virkelig alt til de der "fremtids-to-do-lister" og ikke mindst alt til, at de med ét bliver revet itu enten af en selv eller af begivenheder ude fra. Jeg stemmer klart for udlandet og særlig hvis du allerede nu ved, at du har mulighed for job - Udlandet er altid en god idé når det hele derhjemme bliver noget rod. Det er i hvert fald min erfaring. Håber du finder en løsning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit input! Selv skifter jeg mellem udlandet og venner hver dag - nogengange flere gang om dagen. Jeg har virkelig lyst til begge dele. Ville være perfekt, hvis jeg kunne hive vennerne med til udlandet, men det går desværre ikke..

      Slet