onsdag den 19. august 2015

Dilemma-kassen #7

Indsend lige dit dilemma her - det er fuldstændig anonymt.

Ugens dilemma synes jeg faktisk, er rigtig svært at svare på. Af den simple grund at jeg ikke kender dig. Det her er jo et spørgsmål om, hvad DU har lyst til. Hvis du drømmer om at rejse, så synes jeg helt sikkert, at du skal gøre det. Hvis du har det sådan lige mere "meh" med at rejse eller bare ikke har en drøm om det nu, så synes jeg, at du skal lade være og i stedet finde et job. Hvor lang tid siden er det, at du sagde op? Er der nogen chance for, at de måske vil/kan finde en stilling til dig igen?
Under alle omstændigheder synes jeg ikke, at du ikke skal lave noget; det bliver man virkelig hurtigt træt af. Muligheden for at lave en kombination er der jo også; arbejde 3 måneder, rejse 3 måneder, slappe 1 måned?
Hvis jeg havde en masse penge og 7 måneder, som jeg ikke anede, hvad jeg skulle bruge på, tror jeg, at jeg havde lavet nogenlunde ovenstående kombo. Eller måske havde jeg droppet rejsen, og tjent endnu flere penge. Det er ikke sjovt at være på SU og hvis man har en stor opsparing, kan man slippe for at arbejde, når man skal koncentrere sig om studiet..

Nogen erfaringer med dette dilemma blandt læserne måske?

2 kommentarer:

  1. 7 mdr uden nogen rigtig forpligtigelse og penge på kontoen - jeg havde købt en flybillet på stedet! ;) når du studerer kan du ikke bare sådan rejse i længere tid og når du er færdigudd. skal du vel starte karrieren op... Once in a lifetime;)

    SvarSlet
  2. Måske kan der være plads til det hele.. både rejse, arbejde og hygge.. <3

    SvarSlet